fredag 13. desember 2013

Horror Vacui: ++ på Black Box

Tirsdag 10. desember deltok jeg på gruppeutstillingen ++ på Black Box teater. Der gjorde jeg et veggmaleri med motiv fra serien Horror Vacui, som til anledningen ble gitt ut som fanzine. Siden tegneserier for meg er det trykte formatet i hånda, er utfordringen i overgangen til utstilling å ikke kun gjøre en tilpasning, eller simpelten illustrere et motiv fra serien.
 
Bilder fra ++. Utstillingen var kun åpen denne kvelden.
Perspektivet ble senket, og fanzinen, som lå til høyre for veggen, speilet motivet fra veggen på forsiden. Slik tenkte jeg å beholde det sekvensielle, bundet sammen av røyk som steg opp i rommet og over folk. Tanken var og å videreføre koblingen røyk/tomme snakkebobler fra serien.


Veggen i dagslys
detalj
Jeg ville verken gjøre det for malerisk eller for grafisk.

Andre utstillere: PREGAEspen Friberg, Ann Kristin Olsen, Tine Gunvaldsen, Linda K Røed, Mio Oribe Stuberg, Particular Facts. Performance ved Kirsten Astrup, Kjersti Aas Stenby. Opplesning ved Alexander Fallo, Gaute Brochman, Eirik Willyson. Konsert med SUN SUX. Takk til kuratorene Victoria Kielland og Solveig Lønseth!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar